script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">
Home / Boğazlar / İÇK, BOĞAZ’DAKİ KAZADA GİZLENEN İHMALİ AÇIKLADI

İÇK, BOĞAZ’DAKİ KAZADA GİZLENEN İHMALİ AÇIKLADI

Posted on

İstanbul Çevre Konseyi  ve Doğa Savaşçıları Çevre Örgütü, İstanbul Boğazında meydana gelen gemi kazasıyla ilgili bir açıklama yaptı. Çetintaş, kazanın güvenli geçişin teminatı olan Boğaz Tüzüğünden taviz verilmesi sebebiyle gerçekleştiğini belirtti. Tüzük gereği römorkör alması gerektiği halde yetkililerin bunu ihmal ettiğini söyledi.

Türk Boğazları kazalardan kurtulamadı. Tüzük uygulanmıyor

Malta bayraklı 225 metre boyundaki dökme yük gemisi Anadolu Hisarı’ndaki Hekimbaşı Salih Efendi Yalısı’na çarpmış ve kazada, tarihi yalı büyük hasar görmüştü. İÇK ve Doğa Savaşçıları Çevre Örgütü, uzun seneler boyunca Boğaz’dan güvenli geçişin sağlanması için çeşitli etkinlik ve eylemler gerçekleştirdi.

Kamuoyu,İÇK Kurucu Genel Başkanı ve Doğa Savaşçıları Çevre Örgütü Başkanı Zafer Murat Çetintaş’ı da Boğaz’dan geçen petrol tankerlerine karşı gerçekleştirdiği eylemlerle hatırlıyor. Çetintaş son kazayla ilgili olarak önemli bir açıklama yaptı. Çetintaş uzun seneler eylem ve etkinliklerle Türk Boğazlarındaki riski kamuoyunun gündemine getirdiklerini nihayetinde 1998’de Türk Boğazlar Tüzüğü’nün yenilendiğini anlattı. Bu tüzüğün 2. madde K fıkraı ve 17 madde ve B fıkrasına göre 200 metre üzeri gemilerin kılavuz kaptan haricinde ekstra güvenlik tedbiri alması gerektiğini römorkör eşliğinde geçişin şart olduğunu  belirtti. Çetintaş, kaza yapan geminin yanında bir römorkör bulunması halinde kazanın yaşanmayacağına dikkat çekti.

>
dth: 336px) 100vw, 336px" /> Yıllarca Boğazları korumak için eylem yapan Çetintaş, Tüzüğün uygulanmasını istiyor

Çetintaş. “Makinelerin durması ve dümen kilitlenmesi halinde eşlik eden römorkörün kazayı önleyeceğini dile getirdi. Bunca yıl mücadele ederek çıkmasında katkı koyduklarını Boğazlar Tüzüğü’nün taviz vermeden uygulanmasını isteyen Çetintaş: “Son olayda verilen taviz kazaya yol açmıştır. Bu durumdan ders çıkarılmalıdır.  Tüzüğün eksiksiz uygulanmasının takipçisi olacağız” diye konuştu.

Kılavuz, bakım ve romörkör

Boğazda son 50 yılda yaklaşık 500 gemi kazası meydana geldi. 24 batık ise Boğaz sularında tehlike saçıyor. Çözüm : Bakımsız gemilerin geçişine kısıtlama, kılavuz kaptan ve güçlü romörkör eşliği şartı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

204Shares

3648total visits,6visits today

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

2 × 5 =

WordPress spam blocked by CleanTalk.
Top